Lasse Bak Sørensen

Jeg er forfatter og skolelærer. Lærerjobbet kommer i første række, så jeg får kun skrevet i ferier og lidt i weekenderne. Det er blevet til tre romaner, og så var jeg medforfatter på bogen, Skolen i skoven, om Rødkilde-projektet – tre års undervisning af en folkeskoleklasse i naturen.

I dag arbejder jeg på Absalons Skole i Roskilde, hvor lærere og ledelse har besluttet, at udeundervisning fremover skal være et vigtigt indsatsområde.

Som forfatter og dansklærer er jeg konstant på jagt efter de gode historier og deres kemi. Historier, fiktive eller nonfiktive, som både er velskrevne, griber læserne og sætter tanker i gang.

På min blog på Skoven i skolen vil det selvfølgelig blive virkelighedens gode historier, som kommer til at fylde. Oplevelser og erfaringer med udeskole, refleksioner over den gode undervisning.

I Skolen i skoven gjorde vi vores bedste for at formidle lærernes praksis og forskernes teorier på en levende og engageret måde. Sådan vil jeg også forsøge at skrue min blog sammen. Og så skal den have noget, vi ikke havde råd til i bogen, mange flotte fotos.

De bedste hilsner
Lasse